Vergoedingen fysiotherapie

Vergoedingen

Wij hebben met vrijwel alle zorgverzekeraars een contract gesloten. In 2019 hebben we geen contract met De Friesland (en dochtermaatschappijen), en ook niet met Caresq, Besured, National Academic, Promovendum en Aevitae (allen onderdeel van iptiQ). Indien u bij een van die zorgverzekeraars bent verzekerd krijgt u van ons een rekening, welke u aan ons betaald, en kunt u deze indienen bij uw zorgverzekeraar. U krijgt dan een deel terugbetaald (bedrag is afhankelijk van uw zorgverzekeraar).

Fysiotherapie zit gedeeltelijk in het basispakket van de zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie krijgt. U kunt zich aanvullend verzekeren voor fysiotherapie die niet in de basisverzekering zit.

Vergoeding fysiotherapie jongeren tot 18 jaar

Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9). Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.

Vergoeding fysiotherapie 18 jaar en ouder

Heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed uit uw basisverzekering vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf of uit uw aanvullende verzekering. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar. Houdt er rekening mee dat u bij uw basisverzekering een eigen risico heeft.

Fysiotherapie vergoed uit aanvullende verzekering

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u een aantal fysiotherapie behandelingen vergoed. Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Vraag uw zorgverzekeraar ook naar vergoedingen van behandelingen zoals Mensendieck of Cesar. En naar de hoogte van eventuele vergoedingen en of u een eigen bijdrage moet betalen.

Prijzen fysiotherapie

Er gelden geen vaste prijzen voor fysiotherapie en manuele therapie. Onze prijzen (welke gelden indien u niet bent verzekerd) kunt u in de wachtkamer terugvinden of onder aan deze pagina in het document.

Geen verwijzing nodig voor fysiotherapie

U heeft geen verwijsbrief van uw huisarts nodig voor een bezoek aan de fysiotherapeut. Kijk voordat u een afspraak maakt eerst zelf goed na of u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. Indien U niet aanvullend verzekerd bent krijgt u zelf de rekening van ons.